E-biznes na przykładzie wirtualnej kwiaciarni

E-biznes jest stosunkowo bardzo młodym sposobem prowadzenia biznesu w oparciu o wykorzystanie najnowszych rozwiązań teleinformatycznych. Jednakże razem z rozwojem technologii pojawiły się całkiem nowe możliwości rozwoju, zupełnie nowe sposoby zarabiania na życie i nowe zawody. Każdego dnia pojawiają się nowe biznesy, które w przeważającej części umieszczone są w przestrzeni wirtualnej, a niejednokrotnie same na siebie zarabiają. Jednym z takich biznesów jest chociażby wirtualna kwiaciarnia.

Na czym polega taki e-biznes?

Wirtualna kwiaciarnia jest aplikacją, która dostępna jest w sieci i za pośrednictwem której można zamówić wysłanie kwiatów pod wskazany adres. W aplikacji dostępne są możliwe opcje konkretnych bukietów lub też kwiatów w formie sklepu internetowego. Aby wykonać zamówienie użytkownik komponuje bukiet, podaje adres i szczegóły dostawy, a następnie opłaca zamówienie. Platforma łączy więc użytkowników z wieloma kwiaciarniami biorącymi udział w realizacji zleceń z danej platformy, które finalnie realizują usługę. Najczęściej to właściciel platformy określa prowizję od zleceń dla kwiaciarni, na jaką godzą się one w zamian za dostęp do dodatkowych zamówień.

Jest to tak naprawdę korzystne dla każdej ze stron – użytkownik może zamówić dostarczenie kwiatów w dowolne miejsce bez wychodzenia z domu. Właściciel takiego e-biznesu zarabia jako pośrednik zajmując się głównie obsługą platformy, jej dostępnością, reklamą oraz kontaktami z kwiaciarniami, które będą realizować zlecenia w danych miastach. Kwiaciarnie dzięki uczestnictwu w platformie zyskują dodatkowe zlecenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *